Bruidsparen nodigen minder gasten uit; huwelijk iets duurder

De Nederlandse TrouwBranche Organisatie (NTBO) heeft het gedrag van Nederlandse bruidsparen weer onder de loep genomen. De Trouwmonitor 2011 geeft onder andere informatie over de motivatie, financiën en oriëntatie van de Nederlandse bruidsparen.

Gasten
Uit de Trouwmonitor 2011 blijkt dat er het afgelopen jaar gemiddeld minder gasten uitgenodigd werden op een bruiloft dan in het jaar ervoor. Kwamen in 2010 in 34 % van de huwelijken tussen de 100 en 150 gasten, in 2011 nodigt 38 % van de bruidsparen een groep tussen de 50 en 100 gasten uit. 28 % van de bruidsparen ontving 100 en 150 gasten.

Huwelijksreis
Ook bij de keuze van de huwelijksreis zien wij enkele verschuivingen. Een kwart van de bruidsparen blijft thuis (26 %) en gaat niet op huwelijksreis. Het grootste deel van de honeymooners blijft dichtbij huis: 36 % gaat op huwelijksreis in Europa. 10 % gaat naar Azië en 8 % naar Zuid-Amerika.

Partners
De keuze voor een trouwbedrijf wordt om een bepaalde reden gemaakt. Er is altijd een doorslaggevende reden waarom het bruidspaar kiest voor het ene trouwbedrijf en niet
het andere. De belangrijkste redenen blijken ‘het vertrouwen dat het goed komt’ (77 %), het begrijpen van de wensen van de klant (67 %) en de goede kwaliteit (61 %) te zijn. Nieuw in deze top 3 is de waardering van bruidsparen voor ‘goede kwaliteit’.

Financiën
Opvallend is dat het totaalbedrag tussen reeds getrouwden en aanstaande bruidsparen weinig verschilt. Gemiddeld kostte het huwelijk van reeds getrouwden € 17.466,- en schatten toekomstige bruidsparen de kosten op € 16.074,-. Beide bedragen zijn een fractie hoger dan de totale kosten voor een bruiloft in 2010.

Bruidsbladen
Trouwmagazines zijn een populair middel om inspiratie op te doen voor de bruiloft. 80 % van de bruidsparen leest een trouwblad. Het populairste trouwmagazine is Trouwen: 63 % van de bruidsparen leest dit blad. Daarna volgen Bruid en Bruidegom met 59 %, Wit Wedding met 43 % en Loving You met 5 %.

De Trouwmonitor is een uitwerking van een enquête die afgelopen najaar is ingevuld door honderden bruidsparen. Zowel pas getrouwde stellen als bruidsparen in de voorbereiding op hun huwelijk werden onder andere gevraagd hoe zij zich oriënteren, waarom zij bepaalde keuzes maken, welke trends zij volgen en hoeveel geld zij besteden.

Lees ook:Onderzoek naar trouwend Nederland
Lees ook:Trouwen op locatie succes in Maastricht
Lees ook:Open Trouwlocatie Dag zaterdag 26 januari 2013
Lees ook:Open Trouwlocatie Dag NTBO op zondag 7 oktober
Lees ook:Bloed prikken op je bruiloft…

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>